måndag 21 september 2009

På lingonröda tuvor...

...och på villande mo där furuskogen står...

En riktigt härlig dag i skogen och gissa vad:

Jag har fått gå lös hela tiden (nästan) trots att det var mitt på dagen :) Vi mötte en joggare men det gick hur bra som helst :) Hon börjar verkligen imponera på mig denna tvåbening jag bor med!

Vi gick vår vanliga runda. Nerför den branta backen där jag har en grop som jag gräver i lite varje gång vi går förbi... hade tänkt ta oss till Italien en dag.... Kina tror matte mer på ;)





Vidare till vårt fikaställe där vi delade på de smörgåsar som matte hade med. Snäll som jag är så får hon ha gurkan för sig själv ;)

Som vanligt lite lek i vattnet och i dag tränade vi apportering. Matte tycker jag har blivit slö med att ta pinnarna tillbaka till henne ;)



Därefter var det dags för mera lingonplockning.


















Matte tyckte jag skulle smaka och det var inte så tokigt. Riktigt gott faktiskt...






så jag började gräva efter dem själv...












men insåg snart att dem var nog mer "ovan jord"...








tröttnade efter ett tag och övergick till min favoritsysselsättning:





... pinnar... :)

/ Salle

Inga kommentarer: