onsdag 23 september 2009

Det ljuvliga höstvädret ...

... fortsätter att hålla i sig.

I dag har jag åter fått "äta lunch ute" och fått springa lös, ända till "fröken Aprikos" dök upp på banan (pudeln jag tidigare berättat om). Matte hann precis koppla mig innan jag själv upptäckte henne vilket var en himla otur! Jag hade förstås haft lust att sniffa lite på henne men ack vad jag bedrog mig. Trots att jag gnydde allt vad jag kunde så fick jag snällt sitta vid mattes sida :(

Tvåbeningen blir alltmer säker på att jag lyder henne nu för tiden och töjer på gränserna allt mer för varje dag. Det är det jag planerar för nu: att hon en dag ska bli så säker så att hon för ett kort ögonblick mister kontrollen. Då, ska jag ta chansen och göra det jag vill ;)

På vår sista runda för dagen så fick jag till och med gå lös ut genom porten och en bit upp på gatan till matte tyckte att jag var för intresserade av katten som gick en bit bort ;) Sedan blev jag släppt när vi kom till skogen och därefter gick jag lös hela tiden, ända hem. Vi tränade "ligg kvar" och "stanna" under gång, den sista biten och jag fixar det väldigt bra. Kommer som ett skott gör jag förstås då hon kallar för jag vet ju att det vankas godsaker då :)

/ Salle

1 kommentar:

Dinah sa...

Du lever som en kung Salle. Jag tror jag ska byta med dig ett tag. Men det förståss, då tvingas jag väl till långa promenader och simning i kallvatten.... Nej, det får nog förbli som det är. Men ett alla tiders liv har du med mackor och tjejer.