söndag 20 september 2009

En inte alltför spännande dag...

Måste först börja med att berätta om gårdagens kväll. Sent - som vanligt - gick matte och jag ut på promenad. Då vi nästan var hemma stötte vi på Peach och hennes matte igen. Med sig denna gång hade hon också husse och Caña, som är av en ras som matte aldrig tidigare hört talas om: Gos d'Atura Catalá.


Eftersom jag gick lös då vi mötte dem så var matte nyfiken på om jag skulle sticka ifrån henne eller stanna kvar. Som en väl uppfostrad hund jag är (?) så stack jag iväg (!) men vände direkt tillbaka till matte då hon ropade mig tillbaka :)

Matte blev väldigt imponerad av mig och jättestolt. Jag hörde senare hur hon skröt till de andra fyrbeningarnas matte över hur duktig jag blivit den sista månaden; jag kommer som ett skott på inkallning och lyder för övrigt minsta vink (nåja, lite överdrift kanske). Själv stod jag och funderade på det Sten alltid tjatar om på sina tv-program: du måste imponera på hunden och det matte, det har du inte gjort förrän sista månaden ;)

Vi stannade kvar en bra stund med mina kompisar och vi busade och hade oss. Jag kommer bra överens med båda två, även om Caña inte är så intresserad av mig. Hon är sjuk så det kan bero på det, i så fall uppför hon sig väldigt bra, tycker matte. Som vanligt var kameran hemma men bilder kommer, jag lovar! Matte och husse till dem andra bestämde att vi alla ska gå tillsammans ut i skogen någon dag. Det ska bli kul!

På eftermiddagen i dag gick vi ut på långtur matte och jag. Vi blev ute i ett par timmar för tvåbeningen kom på att hon skulle handplocka lingon så att hon slapp rensa hemma. Oj, vilken tid det tog och vad tråkigt det var fast hon bara plockade en halv liter :S Jag blev överlycklig när vi kunde gå vidare :)


Bättre blev det på sena turen för då fick jag springa som jag ville. Jag var inte alltför sugen att springa omkring utan jag höll mig runt matte. Det var alldeles för blött i skogen efter allt regn som kom.


/ Salle


Inga kommentarer: