lördag 19 september 2009

Wow, vilka dagar jag haft...

Onsdag, torsdag har jag redan skrivit om men i går så var jag ute på långpromenad med grannen Peach, en 6 månader gammal bearded collie. Ursöt skulle jag vilja påstå men matte - den dummern - hade glömt kameran. Annars hade ni förstått vad jag menat ;)

I dag har vi varit ute flera timmar i en annan skog - Kolsvedjaberget. Hur ljuvligt som helst!
Vi började med at fika när vi äntligen kom upp på toppen, och det var nog tur för matte pustade som en ångvält :)

Vi delade som vanligt på mackorna men lite taskig var hon för jag fick vänta lääääänge innan jag fick smakbiten som ligger framför mig, ,

men oj så god den var då jag äntligen fick tillåtelse att ta den :)


Efter det gick vi på kantarellsök och vi hittade hela två kantareller.
- Jaja, sade matte, det är i alla fall nog för att du ska få känna doften.

Därefter gick vi vidare och hittade ett ställe med så fina lingon att matte plockade med sig dem i den nu tomma smörgåsburken. Själv fick jag trist sitta still och se på. Matte vågade inte släppa mig för det var andra fyrbeningar i skogen.

Matte tog kort uppifrån berget så att ni kan se hur fint jag bor.

Här ser ni stranden vi går till då jag ska få bada. Sjön ni ser är Växnan och det var där vi var i vintrast då vi gick på isen; från badstranden och hela vägen...

till slutet av sjön, den lilla viken som ni kanske ser?

Matte säger att hon längtar till att kunna göra det igen men jag tycker nog att det är helt OK ändå :)

/ Salle

Inga kommentarer: