måndag 28 september 2009

Stjärnklart...

var det i morse vid 4-tiden då jag tvingade ut matte på en runda. Då hade jag travat fram och tillbaka säkert en timme men det tog tid innan hon fick upp gluggarna och förstod att jag var nödig. Oj, vilken dålig mage jag haft i dag. - Det blir nog till att sluta äta märgben, sade matte! Jag håller tummarna på att hon inte menar allvar :S

Vi kom iväg på bussen i alla fall, även om matte funderade på hur det skulle gå. Karin mötte oss vid busshållplatsen och det var så roligt att träffa henne! Vi blev bjuden på frukost och mackan var ljuvlig.

En långpromenad tog vi oss efter det och det var hur mycket nya lukter som helst. Vilken fantastisk skog den människan har :)





En ny kompis fick jag mig också även om jag tyckte att han hade lite taskigt kroppsspråk till en början: inget viftande på svansen där inte ;)


Det var lite tråkigt ett tag för tanterna höll på med en dator så jag fick snällt ligga still och se på.





Jag gjorde förstås mina tappra försök till att bli sedd och hade turen att få lunch jag också: potatis och gräddsås, som jag gärna hade sett att jag fått mer av, men matte sade stopp. Det var kanske lika bra för magen var fortsatt lite ur balans på sena promenaden i kväll. Den är nog bättre i morgon, hoppas jag!

/ Salle

3 kommentarer:

Dinah sa...

Hej Salle! Trist med dålig mage. Man mår ju inge vidare och så får man inte äta vad man vill och framför allt inte hur mycket man vill. Men du mår säkert bättre nu så jag hoppas det blir ett rejält lass med potatis och gräddsås.
Jag tycker att du är mycket stiligare än den där stela typen mattes kompis har. Hon borde satsa på en lagotto.

Lis Elvinsson sa...

Men gammelmatte: hon har ju mig ;)

/ Salle

Stella sa...

Inget kul att vara risig i kistan, hoppas det går över snabbt!

Kul att se en närbild på dig, du är allt väldans snygg ;-)

Kram